
UZI-middelen en mandateren
Om gegevens via het Landelijk Schakelpunt te kunnen opvragen heeft u UZI-middelen nodig:
- Een UZI-servercertificaat dat zorgt voor de identificatie van uw systeem
- Een UZI-zorgverlenerpas of een UZI-medewerkerpas op naam waarmee u zich identificeert bij het Landelijk Schakelpunt
Deze UZI-middelen zijn te bestellen bij het UZI-register.
Tevens heeft u een smartcard-lezer nodig om met uw UZI-pas in te loggen op het Landelijk Schakelpunt. Deze kunt u bij een willekeurige web(winkel) aanschaffen.
Mandateren
Alleen BIG-geregistreerde zorgverleners met een UZI-zorgverlenerpas kunnen gebruikmaken van het Landelijk Schakelpunt. In de praktijk wilt u het opvragen van gegevens misschien delegeren aan bijvoorbeeld een assistent. U kunt er dan voor kiezen hen te mandateren om onder uw verantwoordelijkheid gegevens bij het Landelijk Schakelpunt op te vragen.
Meer gedetailleerde informatie over UZI-middelen en mandateren leest u in de factsheet UZI-middelen en mandateren.