
UZI-middelen en mandateren
Om met het Landelijk Schakelpunt te kunnen werken, heeft u UZI-middelen nodig:
- Een UZI-servercertificaat dat zorgt voor de identificatie van uw systeem
- Een UZI-zorgverlenerpas of een UZI-medewerkerpas op naam waarmee u zich identificeert bij het Landelijk Schakelpunt
Deze UZI-middelen zijn te bestellen bij het UZI-register.
VZVZ vergoedt de kosten voor UZI-middelen voor huisartsenpraktijken die zijn aangesloten op het Landelijk Schakelpunt. Meer informatie vindt u bij Vergoedingen.
Tevens heeft u een smartcard-lezer nodig om met uw UZI-pas in te loggen op het Landelijk Schakelpunt. Deze kunt u bij een willekeurige web(winkel) aanschaffen.
Mandateren
Alleen BIG-geregistreerde zorgverleners met een UZI-zorgverlenerpas kunnen gebruikmaken van het Landelijk Schakelpunt. In de praktijk wilt u het aanmelden of opvragen van gegevens misschien delegeren aan bijvoorbeeld uw assistenten. U kunt er dan voor kiezen hen te mandateren om onder uw verantwoordelijkheid gegevens bij het Landelijk Schakelpunt aan te melden of op te vragen. Voorwaarde is dat zij een UZI-medewerkerpas op naam hebben.
Meer gedetailleerde informatie over UZI-middelen en mandateren leest u in de factsheet UZI-middelen en mandateren.