Storing en onderhoud
Bijna 6000 zorgverleners delen dagelijks honderdduizenden patiëntgegevens via het Landelijk Schakelpunt met elkaar om de zorg te verbeteren. Deze LSP-aansluitingen worden beheerd door ruim 160 GBZ- en GZN-beheerorganisaties. Uit rapportages blijkt dat de beschikbaarheid van zorginformatie goed is. Tegelijkertijd blijkt het voor partijen als zorgaanbieders, beheerders en vertegenwoordigers niet altijd duidelijk hoe om te gaan met incidenten en storingen.
Onderstaande documenten dienen als handreiking om storingen in het Landelijk Schakelpunt te voorkomen dan wel op te lossen:
- Beschrijving voor eindgebruikers
- Beschrijving voor vertegenwoordigers van eindgebruikers
- Detailbeschrijving voor beheerders
Storing melden
Beheerders melden storingen bij de servicedesk van de partij waar de oorzaak van de storing ligt. Alleen als de oorzaak van de storing niet te achterhalen is, neemt u contact op met AORTA-support.
De contactgegevens van alle servicedesks zijn te vinden op Supportal.
AORTA-support
AORTA-support is het primaire aanspreekpunt voor vragen over de dienstverlening vanuit andere ketenbeheerpartijen. In de AORTA DAP staan alle afspraken rondom samenwerking tussen GBZ, GZN en het Landelijk Schakelpunt. AORTA-support is bereikbaar per e-mail of via telefoonnummer 088-447 45 90.

Supportal
Supportal is het online platform voor het uitwisselen van beheerinformatie over storingen en onderhoud ten behoeve van de samenwerking tussen beheerorganisaties in de AORTA-keten. De gebruikers van Supportal zijn beheerders die werken bij de beheerorganisaties in de AORTA-keten.