Stap 3

Organisatie aanpassen

In stap 3 voert u de organisatorische aanpassingen door.

  1. Processen, procedures en werkinstructies aanpassen
    U maakt een start met het aanpassen van werkinstructies voor het aanmelden en opvragen van dossiers via het LSP, inclusief het gebruik van UZI-middelen.

  2. Opleidingen plannen
    U organiseert opleidingen voor uw medewerkers om hen voor te bereiden op het gebruik van het LSP. Hiervoor kunt u gebruikmaken van het instructiemateriaal van uw ICT-leverancier.

  3. Patiëntendossiers schonen
    U zorgt ervoor dat de patiëntendossiers eenduidig en goed geregistreerd zijn. Als dat nodig is, schoont u bestanden op zodat de gegevens die u gaat uitwisselen volledig en juist zijn. Huisartsen volgen bij de opbouw van en registratie in dossiers de ADEPD-richtlijn voor een optimale informatie-uitwisseling.

  4. Inrichten/-regelen GBZ-servicedesk
    Uw systeem moet altijd bevraagbaar zijn door andere zorgaanbieders. In het geval van incidenten moeten die ergens gemeld kunnen worden.

    Om het beheer van uw GBZ te regelen richt u een GBZ-servicedesk in. Dit is één van de eisen aan een GBZ. U kunt hierover afspraken maken met uw ICT-leverancier.

    Bij de GBZ-servicedesk kunnen incidenten en problemen worden gemeld. Medewerkers van de GBZ-servicedesk worden gemachtigd om met andere ketenpartijen contact op te nemen en een incident of probleem aan te melden. Algemene taken van de GBZ-servicedesk:
  • aanspreekpunt voor andere servicedesks;

  • proactief communiceren over storingen en onderhoud;

  • oplossen van incidenten en problemen volgens de gemaakte afspraken;

  • samenwerken met andere ketenpartijen en ondersteuning bieden bij het oplossen van problemen en incidenten.