
UZI-middelen en mandateren
Om gegevens via het Landelijk Schakelpunt te kunnen opvragen en beschikbaar stellen heeft u UZI-middelen nodig:
- Een UZI-servercertificaat dat zorgt voor de identificatie van uw systeem;
- Een UZI-zorgverlenerpas waarmee u zich identificeert bij het Landelijk Schakelpunt;
- Een UZI-kaartlezer om met uw UZI-pas in te loggen op het Landelijk Schakelpunt.
Alle benodigde UZI-middelen zijn te bestellen bij het UZI-register.
Mandateren
Alleen BIG-geregistreerde zorgverleners met een UZI-zorgverlenerpas kunnen gebruikmaken van het Landelijk Schakelpunt. In de praktijk wilt u het aanmelden of opvragen van gegevens misschien delegeren aan bijvoorbeeld een assistent of verpleegkundige. U kunt er dan voor kiezen hen te mandateren om onder uw verantwoordelijkheid gegevens bij het Landelijk Schakelpunt aan te melden of op te vragen.
Meer gedetailleerde informatie over UZI-middelen en mandateren leest u in de factsheet UZI-middelen en mandateren.