Veelgestelde vragen

Wat houdt het beheer van de ZORG-ID Smartcard in?

Beheer houdt in het intrekken, blokkeren en deblokkeren van ZORG-ID Smartcards en het koppelen van ZORG-ID Smartcards die elders zijn aangemaakt aan de eigen organisatie. Het herstellen van de pincode van ZORG-ID Smartcards kan de medewerker zelf. 

Het beheer van de ZORG-ID Smartcards gebeurt via hetZORG-ID Portaal. Inloggen op dit portaal kan met een mobiele telefoon en de ZORG-ID Mobile App. 

Na registratie van de zorgaanbieder wordt de vertegenwoordiger automatisch administrator en kan alle beheerstaken uitvoeren. De administrator kan andere/meerdere beheerders aanwijzen voor de beheertaken. 

Bij toekomstige doorontwikkeling van de ZORG-ID Smartcard worden de beheer-opties uitgebreid. 

De beheerder/administrator is niet verantwoordelijk voor het aanmaken van ZORG-ID Smartcards.  Dat kunnen medewerkers zelf. 

Let op: Het is momenteel nog niet mogelijk voor één persoon om zowel de ZORG-ID Smartcard als ZORG-ID Mobiel te gebruiken. Door iemand beheerder te maken, blokkeer je de mogelijkheid om een ZORG-ID Smartcard aan te maken voor die persoon (en andersom).