Belangrijkste formulieren voor u als huisarts

Op deze pagina vindt u een uitleg én doorverwijzing naar de belangrijkste formulieren voor u als huisarts.

Declaratieformulier UZI-pas waarnemers

https://fd2.formdesk.com/vzvz/Declaratieformulier_UZI-pas_waarnemers

Als waarnemende huisarts heeft u een UZI-pas nodig om te kunnen functioneren op de huisartsenspoedpost en het LSP te gebruiken. Het declaratieformulier UZI-pas waarnemers is een speciaal formulier waarmee waarnemende huisartsen (en soms andere zorgverleners) de kosten van hun UZI-pas (Unieke Zorgverlener Identificatie-pas) kunnen declareren en vergoed krijgen, omdat deze pas nodig is om toegang te krijgen tot het Landelijk Schakelpunt (LSP) voor het uitwisselen van patiëntgegevens.

Waarom een declaratieformulier voor waarnemers?

  • Waarnemers hebben deze pas nodig om te kunnen functioneren op de huisartsenpost en het LSP te gebruiken, maar de kosten worden vaak niet door henzelf gedragen, maar door de regio of de huisartsenpost.
  • Het formulier dient als bewijs van de kosten voor de pas (die door het CIBG wordt verstrekt) en dient ingediend te worden bij de VZVZ.

Klik hier voor meer informatie over vergoedingen omtrent het LSP voor de HAP.

 

Self-assessment VGU

Vul dit self-assessment alleen in wanneer uw organisatie meer dan 150.000 patiëntendossiers beheert.
https://fd2.formdesk.com/vzvz/selfassesment_zorgaanbieders_vereenvoudigd_gebruik_uzi_pas

Als u Vereenvoudigd Gebruik UZI-pas (VGU) in uw organisatie gaat toepassen dan heeft u minder UZI-passen nodig. In het zorgproces kunt u hierdoor patiëntgegevens opvragen via het LSP zonder inzet van de UZI-pas. Dat scheelt uw kostbare tijd.

Via het self assessment krijgen u en VZVZ inzicht of uw organisatie voldoet aan de noodzakelijke eisen die in het kader van de veiligheid in het plan van eisen VGU zijn gesteld.

Klik hier voor meer informatie over Vereenvoudigd Gebruik UZI-pas voor zorgaanbieders.

 

GBZ-aanvraagformulier

Vul het GBZ-aanvraagformulier in om aan te sluiten op het LSP.
https://www.formdesk.com/vzvz/GBZ-aanvraagformulier

Om aan te sluiten op het LSP vult u het GBZ-aanvraagformulier in. Op dit formulier wordt onder andere gevraagd om gegevens van uw UZI-abonnement. Voordat u het aanvraagformulier voor een Goed Beheerd Zorgsysteem (GBZ) invult, moeten er diverse randvoorwaarden geregeld zijn. U heeft een GBZ, u heeft een Goed Beheerd Zorgnetwerk (GZN), een UZI-abonnement en u heeft UZI-middelen. Deze voorbereidingen zijn essentieel om een soepele en veilige aansluiting op het Landelijk SchakelPunt (LSP) te garanderen, wat noodzakelijk is voor digitale gegevensuitwisseling in de zorg.

Klik hier voor meer informatie over het aansluiten op het LSP.

 

GBZ-wijzigingsformulier

Vul dit formulier in als u wijzigingen wilt maken op uw aansluiting op het LSP. https://www.formdesk.com/vzvz/GBZ-wijzigingsformulier

Een GBZ (Goed Beheerd Zorgsysteem) wijzigingsformulier is een officieel document om veranderingen door te geven over een zorgsysteem dat is aangesloten op het Landelijk Schakelpunt (LSP), zoals een naamswijziging, nieuwe beheerder, of adresverandering; het zorgt ervoor dat de keteninformatie klopt en de gegevensuitwisseling via het LSP veilig en correct blijft werken.

Wat voor wijzigingen geef je door?

  • Wijzigingen in de naam van de organisatie, het gebruikte zorginformatiesysteem (XIS).
  • Wisseling van de GBZ-beheerder (de persoon verantwoordelijk voor het beheer van de aansluiting).
  • Beëindiging van de praktijk of de LSP-aansluiting.
  • Veranderingen in adres en/of rekeningnummer.
  • Veranderingen in de servicedesk of wettelijke vertegenwoordiger.