ZORG-ID is een generiek, centraal, veilig en vertrouwd platform voor identificatie, authenticatie en autorisatie (safe signing) in de zorg. ZORG-ID is een toekomstbestendig platform dat voldoet aan alle relevante standaarden van wet- en regelgeving. Ook biedt ZORG-ID een koppelvlak met de informatiesystemen in de zorg voor een snelle en eenvoudige integratie, ook voor de uitrol van toekomstige ontwikkelingen en/of veranderingen op dit gebied.
Veelgestelde vragen
VZVZ stelt deze functionaliteit kosteloos beschikbaar aan de XIS-leveranciers. ZORG-ID wordt geïntegreerd binnen het informatiesysteem.
Met de leverancier van uw informatiesysteem.
Bij de softwareleverancier van uw informatiesysteem of bij de professionals van ZORG-ID: ZORG-ID support voor zorgaanbieder.
Uiteraard. De leveranciers van informatiesystemen kunnen gebruikmaken van 'remote developer support'.
1e, 2e en 3e lijns ondersteuning voor ZORG-ID in de webbrowser-omgeving wordt gegeven door hostingpartij Bizway van Intermax.
1e, 2e en 3e lijns ondersteuning voor ZORG-ID in de ‘lokale omgeving’ (Citrix en Terminal Server) wordt gegeven door softwareleverancier AET.
Dat kunt u vragen aan uw softwareleverancier. Die kan u verder helpen.
ZORG-ID wordt gebruikt om met uw UZI-pas in te loggen in uw business/zorg-applicatie, waardoor u wordt geïdentificeerd en geauthenticeerd. Het geeft extra beveiliging voor de precaire medische gegevens waarmee u bezig bent. En het werkt snel.
Er is hard gewerkt om twee problemen met het gebruik van de UZI-pas op te lossen. Enerzijds om de discontinuïteit van Java en ActiveX plug-ins in moderne browsers op te vangen en anderzijds om de performance van de UZI-pas binnen thin client-omgevingen (Citrix en terminal server) te verbeteren.
In het ZORG-ID portaal verwijder je je organisatie bij de betreffende gebruiker.
De medewerker downloadt de twee ZORG-ID apps in de appstore en logt in met zijn persoonlijke code en zet zijn back-up van zijn certificaat terug. Indien de medewerker geen back-up heeft dient die medewerker opnieuw aangemaakt te worden en de mobiele telefoon opnieuw geregistreerd te worden.
- Gebruiker meldt verlies
-
Administrator zorginstelling controleert laatste transactie datum/tijdstip in Log
A. Intrekken ID, indien gebruik gemaakt is van mobiel na verliesmelding
I. Nieuwe ID uitgeven (mobiel certificaat) en enrollment proces uitvoeren (voor organisaties waar gebruiker werkzaam is)
B. Toegang blokkeren (bij alle geregistreerde organisaties)
I. Telefoon gevonden, deblokkeren
II. Telefoon niet gevonden, zie 2.a
De medewerker dient bij beide organisaties geregistreerd te zijn in het ZORG-ID portaal. Inloggen gebeurt met dezelfde ZORG-ID app.
Deze worden als medewerker van de organisatie opgevoerd en kunnen na registratie gelijk ZORG-ID inzetten.
Voor overige vragen kunt u contact opnemen met uw softwareleverancier of kijk op ZORG-ID Support.