ZORG-ID Smartcard
Hoe werkt de ZORG-ID Smartcard?
De ZORG-ID Smartcard functioneert als vervanging van de UZI-medewerkerspas op naam. U kunt de ZORG-ID Smartcard zelf aanmaken en vervolgens zonder aanpassingen gebruiken in bestaande paslezers, net zoals de traditionele UZI-medewerkerspas. Alle mandaten die aan de zorgmedewerker zijn toegekend, blijven gelden. Ook gastgebruik is mogelijk, net als bij de UZI-medewerkerspas.
- Persoonlijke aanmaak: De medewerker maakt de ZORG-ID Smartcard zelf aan met behulp van de eigen nog geldige UZI-medewerkerspas.
- Eigen beheer: Aanmaken en intrekken van de ZORG-ID Smartcard is eenvoudig zelf te regelen via het ZORG-ID Portaal.
- Compatibiliteit: De ZORG-ID Smartcard werkt met de bestaande smartcardreaders (Omnikey) voor zowel lezen als beschrijven van de ZORG-ID Smartcard.
Download de factsheet voor meer informatie:
Aan de slag met de ZORG-ID Smartcard
- Binnenkort Animatie. Registreren ZORG-ID Smartcard (video)
- Binnenkort Animatie. Aanmaken ZORG-ID Smartcard (video)
- Binnenkort Beknopte instructie. ZORG-ID Smartcard registratie en aanmaken (directe download)
Om met de ZORG-ID Smartcard te gaan werken vragen we vertegenwoordigers van zorgaanbieders hun praktijk eenmalig te registreren met hun UZI-pas. Dit kan via het digitale aanvraagformulier (volgt binnenkort). Na registratie wordt de vertegenwoordiger automatisch beheerder van de praktijk en kan deze ZORG-ID Smartcards intrekken via het ZORG-ID Portaal. Bij toekomstige doorontwikkeling van de ZORG-ID Smartcard worden de beheer-opties uitgebreid. Zodra de praktijk is geregistreerd, kunnen medewerkers zelf hun eigen ZORG-ID Smartcard aanmaken* volgens de volgende stappen:
- Bestel lege ZORG-ID Smartcards via de webshop.
- Start de functie ‘Ik wil een ZORG-ID Smartcard aanmaken’ op het ZORG-ID Portaal.
- Authenticeer met de UZI-medewerkerspas.
- Doorloop de stappen.
- Plaats een lege ZORG-ID Smartcard in de paslezer.
- De ZORG-ID Smartcard is klaar voor gebruik en is vanaf nu drie jaar geldig.
*Let op: Nieuwe medewerkers, zonder UZI-medewerkerspas, kunnen geen ZORG-ID Smartcard aanmaken. Zij moeten dus een UZI-medewerkerspas aanvragen.
Kosten
De ZORG-ID Smartcard kost €75,- voor drie jaar (excl. verzendkosten).
Deze kosten zijn aanzienlijk lager dan de aanschaf van een UZI-pas. Ze worden in rekening gebracht vanwege de benodigde veilige techniek en licenties.
Applicatie Zorgaanbieder
Softwareleveranciers moeten de zorgapplicatie geschikt maken voor het gebruik van de ZORG-ID Smartcard. Dit geldt zowel voor ZORG-ID als voor SafeSign. Zorg-ICT softwareleveranciers zijn op de hoogte en betrokken bij alle ontwikkelingen omtrent de ZORG-ID Smartcard.
Binnenkort beschikbaar: Aanvraag registratie ZORG-ID Smartcard
Binnenkort beschikbaar: Webshop ZORG-ID Smartcard
Wat is het ZORG-ID Portaal?
Vragen?
Ga naar Veelgestelde vragen ZORG-ID Smartcard.
Staat jouw vraag er niet tussen? Ga naar onze supportpagina.
Downloads en handige links
- Binnenkort Animatie. Registreren ZORG-ID Smartcard (video)
- Binnenkort Animatie. Aanmaken ZORG-ID Smartcard (video)
- Binnenkort Beknopte instructie. ZORG-ID Smartcard registratie en aanmaken (directe download)
- Binnenkort Formulier. Aanvraag registratie ZORG-ID Smartcard (digitaal formulier)
- Factsheet ZORG-ID Smartcard
- Web. ZORG-ID Webshop (webpagina)
- Software. ZORG-ID Portaal (applicatie)
- Stappenplan
- 1c Registratie organisatie voor ZORG-ID Smartcard (directe download)
- 2c Aanmaken ZORG-ID Smartcard gebruiker (directe download)
- Software en handleiding.
- ZORG-ID Desktop App Windows (directe download)
- ZORG-ID Desktop App macOS (directe download)
- SafeSign Linux (directe download)
- SafeSign macOS (directe download)
- SafeSign Windows (directe download)
- Info.
- Veelgestelde vragen ZORG-ID (webpagina)
- Veelgestelde vragen ZORG-ID Smartcard (webpagina)
- ZORG-ID Bibliotheek (webpagina)